A kép forrása: F1világ
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
James Vowles, a Williams csapatfőnöke szerint a Forma-1-es csapatoknak még van teendőjük a versenyzők megnövekedett mentális terhelésének kezelése terén az új, 2026-os autókkal kapcsolatban – ugyanakkor szerinte nem indokolt a kezdeti pánik a hatalmas szabályváltozások miatt.F1VILÁG.HU – Hírek
Jövőre jelentős reformként egyszerre változik a kasztni- és erőforrás-szabályzat a sportág történetében, így az elektromos energia jelentős szerepet kap az új rendszerben. A pilóták már most érzik a változást, hiszen a szimulátorokban tesztelt modellek nagyobb mentális terhelést jelentenek, ezzel is emelve a kihívásokat. Az energiamenedzsment új szintet hoz a versenyeken, ami nagyobb szerepet ad a téli szimulátoros munkának a felkészülés során.
A Ferrari és Williams versenyzői különböző módon reagáltak az új modellek tesztelésére, Charles Leclerc nemtetszését fejezte ki a szimulátoros próbakörök után, míg Alexander Albon visszafogottabban fogalmazott, de mindketten hangsúlyozták az energiamenedzsment kihívásait. James Vowles hangsúlyozta, hogy a pilóták első reakcióit nem szabad túlértékelni, mivel idővel ezek változhatnak, és a terhelés is könnyebbé válhat a fejlesztések során. A Williams csapatfőnöke optimista az előzések növekedésével kapcsolatban az erőforrás-alapú „kézi felülbírálási móddal” kapcsolatban, mely új elemként jelenik meg a versenykoncepcióban.